Thursday, May 28, 2015

                       



 1. Kronologi ke arah perlantikan sebagai Ahli Majlis MPPP

Segalanya bermula apabila saya mendapat mandat padu AJK JKKK Pondok Upeh yang saya pengerusikan untuk menawarkan diri bagi bertanding jawatan Timbalan Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat Cabang Balik Pulau, Pulau Pinang untuk pemilihan tahun 2010. Ketika menghampiri hari percalonan, angin bertiup kencang bahawa Ahli Parlimen Balik Pulau ketika itu iaitu Saudara Yusmadi Yusuf akan bertanding jawatan Timbalan Ketua Cabang yang sedang disandang oleh Saudara Rahman Bin Ismail. Saudara Rahman Bin Ismail ketika itu adalah Ahli Majlis MPPP, mengalami masalah kesihatan berkaitan jantung yang menyebabkan beliau tidak mampu terlalu aktif berpolitik. 

Kerana sebab-sebab tertentu (nak tahu kena tanya AJK JKKK Pondok Upeh ketika itu), saya mendapat mandat padu untuk mencabar Ahli Parlimen Balik Pulau bagi jawatan Timbalan Ketua Cabang. Saya ketika itu adalah Setiausaha Parti Keadilan Rakyat Cabang Balik Pulau dan Pengerusi JKKK Pondok Upeh. Saudara Yusmadi ahli biasa saja tetapi beliau Ahli Parlimen. Wow! Saya, berasal dari Terengganu kini sedia bersilat politik dengan Ahli Parlimen Balik Pulau iaitu anak watan Balik Pulau untuk merebut jawatan Timbalan Ketua Cabang Parti Keadilan Balik Pulau. Hebatkan? Itulah pentas silat politik saya pertama. Apa yang berlaku selepas itu? Siapa yang akan saya lawan?...keajaiban berlaku, yang diluar jangkaan saya dan AJK JKKK Pondok Upeh. Apa dia? Tunggu...

No comments:

Post a Comment